تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب : ۱۹۴۵۵۷

مرض واگیردار یاسوج

۱۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛حداد مومنی*
حجم بالای ترافیک در ۱۰ کیلومتر ابتدایی ورودی و خروجی واقع در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و نقطه اوج گردشگری و توریسم در آینده در غروب و اوایل شب به دردی نوین تبدیل شده است. ورود گردشگران در یاسوج به جای اینکه فرصت خوبی برای رونق اقتصادی و اشتغال زایی باشد، بدلیل ضعف اساسی در ساختار شهری و عدم برنامه ریزی حمل و نقل تبدیل به پدیده آشفتگی روحی به نام ترافیک شده است. با توجه به قرار گرفتن شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت و سیل ورود گردشگران و قدرت جذب بالای توریسم همزمان با افزایش جمعیت و عدم سامان دهی زیرساخت های اصولی وترافیکی آینده ی شهرجوان مردم دیارمان رابه فاجعه ای به نام ترافیک آشنا کرده است.
ترافیک امروزه د ریاسوج با زندگی روزمره شهروندان عجین شده است و یکی از مسائل مهم و پیچیده، مدیریت شهری است. نقض قوانین راهنمایی و رانندگی، عدم جامعه پذیری الگوهای رفتاری ترافیکی،عدم نظارت و کنترل اجتماعی بر کردارهای ترافیکی، نبودن فرهنگ صحیح رانندگی و  فرهنگ عابرین پیاده، ضعف دستگاه های اجرایی،  مشخص نبودن مدیریت اجرایی ترافیک و... همگی نشانگر این است که این معضل اجتماعی و شهری دریاسوج پیامدهای وخیمی را بوجودمی آورد
وجود علائم ترافیکی و راهنما و رانندگی نیز نتوانسته بار سنگین ترافیک را حل کند و نیاز است که مسئولین با همت مضاعف و ایده های نوین و فعالیت های اصولی و در جهت رفع این مرض واگیر شهر یاسوج برآیند. با توجه به ضعف فرهنگ سازی و اجرای کارهای غیر تخصصی و عدم اجرای پروژه روان کننده ترافیک در سطح شهر با این معضل کماکان دست و پنجه نرم می کنیم.
اوایل شب که می شود شهروند فارغ از درد و مشکلات اقتصادی،اشتغال و دیگر چالش های موجود اجتماعی بایستی خود را برای مقابله با دردی و معضلی به نام ترافیک آماده کند اما ظاهرا این ترافیک ورودی پل بشار قرار است تبدیل به صبر ایوب برای مردم دیارمان شود. کما اینکه این مسئله یک شعار انتخاباتی مهم و پرکاربرد بوده در راستای رسیدن به کرسی های شورای شهر و شهرداری و همچون نمایندگان برای ورود به بهارستان!!!دیگر وقت شعار حل ترافیکی گذشته و بایستی مسئولان مرتبط جامعه عمل بپوشانند و اگر نه در سال ۹۶ سیلی مردم بر نامزدهایی که شعار ترافیک سردادند را شاهد خواهیم بود...

*کارشناس ارشد راه ،ترابری،ترافیک
 
نام شما

آدرس ايميل شما

کوروش
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام و ارزوی موفقیت برای همه هم استانی های عزیز و شما دوستان گرامی
لطف فرمایید یک ادرس یا شماره تلفن از این دوست نویسنده مقاله(حداد مومنی) در اختیار بنده قرار دهید برای همفکری و تعامل بین رشته ای ممنون و متشکر میشوم .
کوروش احمدی کارشناس ارشد راه و ترابری
۰۹۱۷۰۲۴۴۴۷۱
Iran, Islamic Republic of
طوری تیتر زدیت مرض واگیر دار گفتم شاید طاعون اومده تو یاسوج
علی
Iran, Islamic Republic of
مهدس مومنی توانا دوست داریم
مردم
Iran, Islamic Republic of
ممنون از بیانات عالی در جهت رفع مشکلات توسط کانال صدای مردم
جلیل
Iran, Islamic Republic of
بنازمت جوان متخصص و رک گو
Iran, Islamic Republic of
په رک چه !!! و ترس نابودا بییوم ، مرض واگیرچنه؟ گتم طاعون چی حمله کرده په درس بینیویس
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
دروووووووووووووود
همت پور
Iran, Islamic Republic of
با توجه به بررسی مشکلات ساختاری بوسیله جوانان برومندی همچون شما امید به آینده ای درخشان برای این دیار داریم.من الله التوفیق
کریمی
Iran, Islamic Republic of
انشااله با حضورت یاسوج راآباد کنی -
موسوی پور
Iran, Islamic Republic of
مهندس مومنی ممنونیم از این متن زیباتون ،امیدواریم ک مسئولین پاسخگو باشند...
تدبیر
Iran, Islamic Republic of
اقای نماینده و شورای شهر چرا کاری نمی کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AskaR jamshidi
Iran, Islamic Republic of
سلام متن و نوشتار جمعی و مبتکرانه شما قابل درک و ستایش است .....احسنت ....اما مرض واگیر دار از لحاظ ادبیاتی خیلی پایین است ..باید اسم یا سر لوحه ی بهتری انتخاب می کرد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1